نوکیا

 

استفان الوپ مدير عامل شركت فنلاندي نوكيا اعلام كرد كه عليرغم توافق شركت با مايكروسافت، تا سال ۲۰۱۶ سيمبين را كنار نخواهد گذاشت.
اين گفته با سياست‌هايي كه نوكيا هفته‌هاي پيش اعلام كرده بود، مغايرت دارد.

به گزارش ايتنا از همكاران سيستم نوكيا با اعلام اين خبر به تمام شايعات پايان داد و گفت كه تا سال ۲۰۱۶ در بعضي از تلفن‌هاي همراه هوشمندش از سيستم عامل سيمبين بهره خواهد گرفت.

استفان الوپ در يك مصاحبه ويدئويي كه همزمان در وبلاگ نوكيا و سايت سي‌نت منتشر شد، اين خبر را اعلام كرد.

وي همچنين گفت: ما در حال حاضر روي انتقال بعضي از محصولات‌مان به ويندوز فون كار مي‌كنيم، اما همچنان تلفن‌هاي همراه هوشمند تحت سيستم عامل سيمبين را هم به بازار عرضه خواهيم كرد.

پيش از اين، نوكيا در ماه مارس اعلام كرده بود كه تا سال ۲۰۱۲ تمام تلفن‌هاي همراه هوشمندش تحت سيستم عامل ويندوز فون وارد بازار خواهند شد.

به عقيده برخي از كارشناسان اين تغيير رويه ناشي از تجربه نوكيا در زمان كنار گذاشتن يكباره OVI و جلوگيري از مشكلاتي است كه در پي آن ايجاد شد.

اندروید

 

اندروید (به انگلیسی: Android) نام سیستم‌عاملی است که گوگل برای تلفن همراه و لوح‌رایانه عرضه نموده و با همکاری ده‌ها شرکت بر روی گوشی‌های تلفن همراه قرار می‌دهد.[۱] اندروید بر پایهٔ هسته لینوکس ساخته شده‌است.

شرکت توسعه دهندهٔ این سیستم‌عامل توسط شرکت گوگل خریداری شده و سپس به صورت منبع باز ارائه گردیده است (تا نگارش ۲). این سیستم‌عامل به توسعه دهندگان اجازه می دهد که کدهای مدیریت شده ای به زبان Java برای کنترل ابزارهای شرکت گوگل فراهم آورند. توسعه دهندگان می توانند برای کنترل ابزارهای ارائه شده توسط شرکت گوگل از کتابخانه مبتنی بر جاوای ارائه شده به همراه این سیستم‌عامل استفاده نمایند. اولین گوشی همراه ارائه شده با این سیستم‌عامل HTC Dream نام دارد که در سال ۲۰۰۸ میلادی ارائه گردید.[۲] گوگل سیستم‌عامل خود که ویژه دستگاه‌های قابل حمل مثل تلفن همراه و لوح‌رایانه است را با هدف رقابت با سیستم‌عامل‌هایی چون iOS، ویندوز موبایل و سیمبیان عرضه کرده‌است

اومبرتو اکو

اُمبرتو اکو (به ایتالیایی: Umberto Eco) (زاده ۵ ژانویه ۱۹۳۲) نشانه‌شناسی، فیلسوف، متخصص قرون وسطی، منتقد ادبی و رمان‌نویس ایتالیایی است.

اکو پس از گرفتن مدرک دکترا در دانشگاه‌های تورینو، در دانشگاه‌های میلان، فلورانس، بولونیا و کولژ دو فرانس تدریس کرده‌است.

اومبرتو اکو بیشتر به رمان‌نویس معروف است. در حالی که او در وهلهٔ اول یک نشانه‌شناس و فلسفه‌دان است. اکو یکی ازمهمترین و پرکارترین اندیشمندان و روشنفکران دنیای معاصر است و از جمله مهمترین زبان‌شناسان و نشانه شناسان ساختارگرا قرار دارد. اکو در برابر بیش از ۴۰ کتاب علمی و صدها مقاله، تنها ۵ رمان نوشته است.

اکو از طرفداران گفتگوی میان شرق و غرب است، از هواداران افزایش ارتباطات و فهم متقابل در محیط بین‌المللی است و علاقه زیادی به زبان بین‌المللی اسپرانتو دارد.

اکو هم‌اکنون رئیس دانشکده انسان‌شناسی دانشگاه بولونیا است. او همچنین متن‌های آکادمیک فراوانی در زمینه فلسفه، نشانه شناسی و نقد ادبی و کتاب‌هایی برای کودکان نوشته‌است.

اومبرتو در شهر آلساندریا در استان پیدمونت به دنیا آمد. پدرش جولیو که در خانواده‌ای با ۱۳ فرزند بزرگ شده بود، قبل از آن که به جبهه جنگ جهانی دوم برود، حسابدار بود. در طول جنگ اُمبرتو و مادرش جیووانا در دهکده کوچکی در کوه‌های پیدمونت زندگی می‌کردند.[۱] اکو پس از جنگ برای مطالعه فلسفه قرون وسطی و ادبیات وارد دانشگاه بولونیا شد. در سال ۱۹۵۴ مدرک لیسانس خود را با پایان نامه‌ای که در مورد توماس آکویناس با عنوان مسایل زیبایی‌شناسی در اندیشهٔ توماس قدیس نوشته بود، دریافت کرد. و در همان سال پس از یک بحران مذهبی از کلیسای کاتولیک خارج شد.[۲]

او در سال ۱۹۵۶ با بسط دادن تز دکترای خود اولین کتابش را با نام «مسائل اخلاقی سنت توماس» ( Il problema estetico di San Tommaso) منتشرکرد.

در سال ۱۹۵۹ کتاب تکامل زیبایی‌شناسی سده‌های میانه را منتشر کرد. کتابی که در حکم تکامل رساله پیشین اوست. کتاب سوم او در این مورد حدود سی سال بعد در سال ۱۹۸۷ با عنوان هنر و زیبایی در زیبایی‌شناسی سده‌های میانه است.

در سال ۱۹۶۱ وی در داشنگاه تورینو، میلان و فلورانس و بولوینا فلسفه و نشانه شناسی تدریس کرد. اثر گشوده کتابی که با موضوع هنر مدرن در سال ۱۹۶۲ منتشر شد شهرت وی را آغاز نمود.

اکو در سپتامبر ۱۹۶۲ با رِناته رامگه (Renate Ramge)، یک معلم هنر آلمانی ازدواج کرد و از او یک پسر و یک دختر دارد. او در آپارتمانی در میلان و یک خانه ویلایی در ریمینی سکونت دارد، در اولی کتابخانه‌ای با ۳۰ هزار جلد کتاب و در دومی کتابخانه‌ای ۲۰ هزار جلدی دارد.

اومبرتو اکو تاکنون بیش از ۳۰ دکترای افتخاری از دانشگاه‌های مختلف دنیا دریافت کرده‌است.

درآمدی بر ایدئولوژی

ایگلتون، تری (1943)، درآمدی بر ایدئولوژی، ترجمه ی اکبر معصوم بیگی، تهران، نشر آگه (1381)، 360 صفحه
"چرا در جهانی که بر اثر ستیزه ی ایدئولوژیکی به چهار میخ بلا کشیده شده، اصل مفهوم ایدئولوژی بی هیچ رد پایی از نوشته های پست مدرنیسم و پست استروکتورالیسم دود شده و به هوا رفته است؟" ایگلتون پس از  طرح چنین پرسشی در مقدمه ی کتاب خود به بیان رویکرد نظری خویش نسبت به پرسش طرح شده می پردازد: بحث من این است که که سه آموزه ی اصلی تفکر پست مدرنیستی دست به دست هم داده اند تا مفهوم کلاسیک ایدئولوژی را از اعتبار بیاندازند. نخستین این آموزه ها به رد مفهوم بازنمایی می پردازد، در واقع طرد مدل تجربی بازنمایی که در آن بچه ی بازنمایی با بی اعتنایی و خونسردی همراه آب طشتِ تجربه گرایی به دور ریخته می شود. آموزه ی دوم به گرد محوری از شک اندیشی شناخت شناسانه می چرخد که معتقد است صرفِ عملِ تشخیص صورتی از آگاهی به عنوان امری ایدئولوژیک فلان برداشت دفاع ناپذیر از حقیقت مطلق را لازم می آورد. از آن جا که این روزها برداشت دوم هواخواهان اندکی را به سوی خود جلب می کند، گمان می رود که برداشت اول در نطفه خفه شده باشد. سومین آموزه به ضابطه بندی دوباره ی روابط میان عقلانیت، منافع و قدرت به طور کلی در راستای خطوط فکری نئونیچه ای می پردازد و گمان می رود که کل مفهوم ایدئولوژی را زاید می پندارد. برخی گمان برده اند کافی است این سه تز را با هم در نظر بگیرند تا کل مسئله ی ایدئولوژی را رها کنند.[درآمدی بر ایدئولوژی، 1943: ص 14]
مترجم در قسمت یادداشت مترجم درباره ی کتاب حاضر چنین می گوید: امتیاز بزرگ کتاب پیش رو در این است که تاریخی از این مفهوم ( ایدئولوژی) به دست می دهد که به یقین می توان گفت شامل همه ی تعریف هایی می شود که تا کنون از این مفهوم انجام گرفته است. در نخستین فصل کتاب بیش از شانزده تعریف از ایدئولوژی به دست داده می شود که دامنه ی آن از فرایند تولید معانی، علایم و ارزش ها در زندگی اجتماعی تا فرایندی که از طریق آن زندگی اجتماعی به واقعیتی طبیعی بدل می گردد را در بر می گیرد. ایگلتون در سیر بررسی خود تبارنامه ی جامعی از مفهوم ایدئولوژی به دست می دهد که از مفهوم خوش بینانه ی آن در عصر روشنگری تا مفهوم تحقیرآمیز آن در تعبیر مشهور مارکس از ایدئولوژی به معنای آگاهی کاذب و باز مفهوم خوشایند انگلس و لنین از ایدئولوژی به عنوان سلاح نظری طبقه ی کارگر در مبارزه با سلطه ی بورژوازی و سرانجام مفهوم اهانت آمیز آن در اندیشه ی پست مدرنیستی را در بر می گیرد. با این همه، چنان که شیوه ی ایگلتون است در سراسر این کاوش نظری پیش از آن که بکوشد فرمول های حاضر و آماده به خواننده عرضه کند، طرح پرسش می کند. از این رو پاسخ خود او به این گستره ی پهناور معانی و تعریف ها بی شباهت به این پاسخ خالصانه ی برشت وار نیست که "از هر کدام می خواهی استفاده کن."[همان، ص 9] .تری ایگلتون متولد 1943 در انگلستان است، ریشه های ایرلندی دارد و استاد ادبیات انگلیسی دانشگاه اکسفورد است.

منبع : http://anthropology.ir
 

جامعه شناسی چیست؟

-   واژه شناسی:

واژه Sociology ترجمه واژه فرانسوی (Sociologie) است که از دو جزء سوسیوس (Socious)و (Socieum)لاتین گرفته شده است و به‌معنی دوست، رفیق و همراه است و نیز از (logos) یونانی به‌معنی شناخت، مطالعه، تحقیق و دانش ترکیب شده است.جامعه‌شناسی به‌عنوان رشته‌ای از رشته‌های علوم اجتماعی قلمروی بسیار گسترده دارد.امور و مسائلی مانند فقر، تبعیض قومی و گروهی، زندگی خانوادگی، ساخت سیاسی، احزاب و گروه‌های سیاسی، حیات مذهبی، انواع انحرافات اجتماعی، ساخت اقتصادی، دگرگونی اجتماعی، انقلاب، سازمان و ساخت آموزش، رشد فنی، افزایش سریع جمعیت، از خود بیگانگی، شهرنشینی، روستانشینی، و بسیاری از زمینه‌های دیگر یا در حیطه مستقیم افق بررسی جامعه‌شناسی قرار دارد یا با آن در رابطه است.

2-   تعریف جامعه شناسی:

جامعه شناسی، مطالعه قوانین و فرآیندهای اجتماعی است که مردم را نه تنها به عنوان افراد و اشخاص بلکه به عنوان اعضا انجمن ها ،گروه ها و نهادهای اجتماعی شناسانده و مورد بررسی قرار می دهد .جامعه شناسی، مطالعه زندگی اجتماعی گروه ها و جوامع انسانی است. مطالعه ای هیجان انگیز و مجذوب کننده که موضوع اصلی آن، رفتار خود ما به عنوان موجودات اجتماعی است. دامنه جامعه شناسی بی نهایت وسیع است و از تحلیل برخوردهای گذرا میان افراد در خیابان تا بررسی فرآیندهای اجتماعی جهانی را در بر می گیرد. انسان ها بیشتر عمرخود را به صورت گروهی زندگی می کنند.آنها به عنوان اعضای خانواده ، ساکنان یک محله یا شهر، اعضای یک گروه خاص اجتماعی یا اقتصادی یا مذهبی و قومی نیز به عنوان شهروندان یک ملت با یکدیگر رابطه دارند. انسان ها حتی اگر آگاه نباشند که اعضای یک گروه هستند ، باز به شیوه هایی فکر و عمل می کنند که دست کم بخشی ازآنها را عضویت در گروه تعیین می کند. نوع لباسی که آدم ها می پوشند، نوع خوراک و نحوه خوردن آنها، عقاید و ارزشهایشان و رسومی که رعایت می کنند، همگی تحت تأثیر عضویت آنان در گروه های گوناگون است. جامعه شناسی را می توان به عنوان بررسی علمی زندگی گروهی انسان ها تعریف کرد.جامعه شناسان در واقع می کوشند تا آنجا که ممکن است این نکته را به دقت و به گونه ای عینی توصیف و تبیین کنند که انسان ها چرا و چگونه در گروه ها با یکدیگر رابطه دارند. یکی از اهداف عمده جامعه شناسی پیش بینی رفتار اجتماعی و نظارت بر آن است. این هدف در جامعه نوین به صورت های گوناگون تحقق می یابد. همچنین جامعه شناسی به تخفیف تعصب ها و پیش داوری هایی که مانع انعطاف پذیری بیشتر انسان ها در برخورد با موقعیت های تازه می شوند، کمک می کنند. سرانجام باید گفت که بررسی جامعه شناختی شیوه های نگرش و واکنش نوینی را در برخورد با سیمای پیوسته متغیر واقعیت اجتماعی، برای ما فراهم می آورد.

3-تعریف جامعه شناسی از دیدگاه جامعه شناسان:

·       واژه جامعه شناسی را "اگوست کنت" فرانسوی در کتاب فلسفه اثباتی در سال 1838 اش بدعت گذاشت .کنت را بنیان گذار جامعه شناسی می دانند. او معتقد بود که علم جامعه شناسی باید بر پایه مشاهده منتظم و طبقه بندی استوار شود وباید آن را علم تجزیه و تشریح مظاهر حیات اجتماعی نامید.

·       "هربرت اسپنسر" انگلیسی در سال 1876 نظریه تکامل اجتماعی را تحول بخشید که پس از پذیرش و رد اولیه ، اکنون به صورت تعدیل شده دوباره پذیرفته شده است. اسپنسر نظریه تکاملی داروین را در مورد جوامع بشری به کار بسته بود. او معتقد بود که جوامع انسانی، از طریق تکامل تدریجی، از ابتدایی به صنعتی تکامل می یابند. او در نوشته هایش یادآور شده بود که این جریان یک فراگرد تکاملی طبیعی است که انسان ها نباید در آن دخالت کنند.

·        "لستر وارد" آمریکایی کتاب جامعه شناسی پویا را در سال 1883 منتشر کرد. او در این کتاب از پیشرفت اجتماعی از طریق کنش اجتماعی با هدایت جامعه شناسان ، هواداری کرد.

·       "امیل دورکیم" جامعه شناسی را علمی می داند که صور خاص و متفاوت حیات اجتماعی را که متکی به وجدان جمعی است،  بررسی می کند . او وجدان جمعی رادر حقیقت افکار،  عقاید،  ایده آل ها،  ارزش ها و اعتقاد انسان ها می داند.

·       "ماکس وبر" قصد دارد با تشریح مفاهیم ذاتی رفتار اجتماعی، به شناخت جامعه شناسی برسد و موفق به تبیین علمی آن شود.

·       "ژرژ گورویج" اعلام کرد که جامعه شناسی علمی است که پدیده های اجتماعی کامل ،  گروه های کوچک و جامعه های بزرگ را از نظر سیر تکوینی و انهدام آن ها مطالعه می کند.

·       "تالکوت پارسنز"  اعتقاد دارد که جامعه شناسی رشته ای است که نظام های اجتماعی را مطالعه می کند.

روانشناسی خرید

مطمئناً همه شما این حس را تجربه کرده اید، زمانی که حال خوشی ندارید به مغازه ای بروید و جنسی را که شاید نیازی هم به آن ندارید خریداری کنید. این احساس خوشایند است زیرا شما را به درجه بالای خوشحالی می رساند و روحیه تان را بهبود می بخشد. ولی مواظب باشید تمایل به خرید کردن در زمان‌های مختلف نوعی نشانه است که خبر از ابتلا به بیماری روانی می دهد.
براساس مطالعات انجام شده در دانشگاه اشتوتگارت آلمان، خرید کردن وضعیتی است که در آن فرد می تواند هیجانات درونی خود را مهار کرده، اعتماد به نفس خود را تقویت کند و به آرامش درونی برسد.
اکثر افرادی که در زندگی عاطفی خود دچار تنش و ناامیدی شده اند بیشتر از هر زمان دیگری میل به خرید کردن از خود نشان می‌دهند و جالب اینجاست که خود می دانند هیچ احتیاجی به جنسی که خریداری کرده اند، ندارند. واقعیت این است که افرادی که به خرید کردن و حتی window shopping اعتیاد دارند دچار نوعی افسردگی شدید و ناراحتی روانی هستند که غالباً در پی این اعتیاد خود را مخفی می سازد. برطرف کردن دل گرفتگی و رهایی از آشفتگی های روحی مهمترین دلایلی است که تمایل به خرید را در فرد افزایش می‌دهد. افراد از این طریق حال روحی خود را کمی بهبود بخشیده و از اینکه می بینند فروشنده به آنها احترام می‌گذارد و برایشان اهمیت قائل می شود، احساس مهم بودن می کنند و اینگونه نیازهای روحی شان را برآورده می‌سازند.
برخی نیز خرید های خود را از طریق اینترنت، پست یا تلفن سفارش می دهند، تا شادی رسیدن یک بسته را احساس کنند. اما در واقع این افراد از طریق خرید کردن تلاش دارند، توازن روحی خود را حفظ کنند و فضای تهی درونی خود را پر نمایند. اجناس خریده شده مهم نیستند، نیاز روانی ای که با خرید آنها تامین می‌شود بیشترین اهمیت را دارد.
این تحقیق را هشداری بزرگ برای زندگی زناشویی تان بدانید. اگر همسر شما بیش از گذشته به خرید کردن تمایل پیدا کرده، به جای سرزنش او به راه حل مسئله ای که باعث بروز این رفتار در وی شده بیندیشید.

زیبایی

● شما که دارای اضافه وزن هستید، چه نوع لباسی را باید بپوشید

طراحان فشن، کم کم دریافته اند که همه افراد تنها در دو سایزخاص (یا حتی ده سایز) محدود نمی شوند. زنانی که دارای اضافه وزن هستند، سرانجام این فرصت را پیدا کرده اند تا گزینه های بیشتری درانتخاب لباس داشته باشند و در حال حاضر لباس های زیبا، شیک و مد روز در سایزهای بزرگتر هم دردسترس است. اما هنوزهم بسیاری از زنان گمان می کنند که داشتن اندام بزرگتر به معنی پوشیدن لباس های بزرگ تر و گشادتراست.
مهم نیست که شما دارای چه سایز و اندازه ای هستید، قواعد و روش های تناسب اندام بازهم در مورد شما به کار می رود، لباس هایی که به صورتی بد ریخت و نامناسب از بدن شما آویزان می شوند و برای شما گشاد هستند، تنها شما را ازآنچه که واقعا هستید بزرگتر نشان می دهد. درعوض استفاده از لباس هایی که بدون احساس تنگ بودن در آنها، برآمدگی و انحنای زیادی بدن شما را کمتر نشان بدهد مناسب تراست. همچنین شما باید قسمتهای مثبت و نیرومند بدن خود را برجسته تر نشان بدهید، اگرماهیچه ساق پا درشت و پر و بزرگی دارید، دامن هایی که تا زانو هستند بپوشید و صندل های بزرگ و بلند به پا کنید؛ و فراموش نکنید که اعتماد به نفس و اطمینان بهترین وسیله و لازمه برای هر زن خوش لباس است.
بهتر است بدانید که:
در پیراهن های کمردار(Wrap )، شما می توانید قسمت بالا و کمر خود را طوری تنظیم کنید که برآمدگی و انحنای بدن شما را کاملا درست و متناسب نشان بدهد: چسبیده و اندازه و متناسب بدن، اما نه خیلی تنگ.
پارچه های نرم و لطیف ، می تواند قسمت بالا و پایین بدن شما را تزئین کند و بپوشاند، در حالی که پارچه های سفت و شق و رق ، خطوطی غیر طبیعی ایجاد می کنند.
یقه وی شکل، برای بالاتنه های بزرگ، بلوزی که کمی دگمه بالای آن بازاست یا یقه وی « V » شکل که کمی برگشته است، می تواند اثر مشابهی بگذارد.

● آنچه که شما را نامناسب و غیر جذاب نشان می دهد و باید ازآن خودداری کنید:

▪ کفش های بند دار در قوزک پا:

وجود نواری بر روی قوزک پا، پایین ساق پا را درشت تر و بزرگتر نشان می دهد، شما می توانید درعوض پاشنه های سه گوش (گوه ای و توپر) را امتحان کنیدضخامت کف پا را با ماهیچه ساق پای شما متناسب و متعادل می کند و همچنین نسبت به پاشنه های بلند معمولی تکیه گاه بهتری برای شما ایجاد می کند.

▪ ژاکت ها و پلوورهای بزرگ و شل و ول:

یک پلوور بزرگ شما را بزرگ و چاق تراز آنچه هستید نشان می دهد. بدترین ژاکت ها آنهایی هستند که بر روی کمر و ران ها خطوط و راه های برجسته ای دارند، که باعث جلب توجه دیگران به آن قسمت ها می شود و خط کلی بدن شما را تفکیک می کند و مشخص می کند.

▪ شلوارهای باریک شونده نوک تیز(خمره ای شکل):

شلوارهایی که در قوزک پا باریک می شوند، ران های شما را درمقایسه با آن، حتی پهن تر و بزرگ تر از آنچه هست نشان می دهند. درعوض می توانید از شلوارهایی که از ران به سمت پایین مستقیم و راسته هستند، استفاده کنید.

▪ بالاتنه شلوغ:

از پوشیدن هر نوع پیراهن وتی شرتی که قسمت بالای آن موج دار و شلوغ یا قلابدوزی شده باشد یا هر نوع تزئین دیگری داشته باشد، خود داری کنید؛ چون این نوع لباس تنها به حجم نیمه بالایی بدن شما می افزاید.

▪ کیف های کوچک:

کیف های دستی ممکن زیبا و جذاب به نظر برسند، اما حمل کردن آن شما را به طور نامناسبی بزرگ نشان می دهد. اطمینان حاصل کنید که کیف شما به اندازه کافی بزرگ هست تا بدن شما را مناسب نشان بدهد.

N9

Also known as Nokia N9-00, Nokia N9 Lankku

General 2G Network GSM 850 / 900 / 1800 / 1900
3G Network HSDPA 850 / 900 / 1700 / 1900 / 2100
Announced 2011, June
Status Available. Released 2011, September

Size Dimensions 116.5 x 61.2 x 12.1 mm, 76 cc
Weight 135 g

Display Type AMOLED capacitive touchscreen, 16M colors
Size 480 x 854 pixels, 3.9 inches (~251 ppi pixel density)
  - Gorilla glass display
- Anti-glare polariser
- Multi-touch input method
- Proximity sensor for auto turn-off
- Accelerometer sensor for UI auto-rotate

Sound Alert types Vibration; MP3, WAV ringtones
Loudspeaker Yes
3.5mm jack Yes
  Dolby Mobile sound enhancement; Dolby Headphone support

Memory Phonebook Practically unlimited entries and fields, Photocall
Call records Yes
Internal 16/64 GB storage, 1 GB RAM
Card slot No

Data GPRS Class 33
EDGE Class 33
3G HSDPA, 14.4 Mbps; HSUPA, 5.7 Mbps
WLAN Wi-Fi 802.11 a/b/g/n, Wi-Fi hotspot
Bluetooth Yes, v2.1 with A2DP, EDR
Infrared port No
USB Yes, microUSB v2.0

Camera Primary 8 MP, 3264x2448 pixels, Carl Zeiss optics, autofocus, dual LED flash
Features Geo-tagging, face detection, touch-focus
Video Yes, 720p@30fps
Secondary Yes

Features OS MeeGo OS, v1.2 Harmattan
CPU 1GHz Cortex A8 CPU, PowerVR SGX530 GPU, TI OMAP 3630 chipset
Messaging SMS (threaded view), MMS, Email, Push Email, IM
Browser WAP 2.0/xHTML, HTML, RSS feeds
Radio No
Games Angry Birds Magic (NFC), Galaxy on Fire 2, Real Golf 2011; downloadable
Colors Black, Cyan, Magenta
GPS Yes, with A-GPS support; Ovi Maps
Java Yes, MIDP 2.1
  - MicroSIM card support only
- SNS integration
- Active noise cancellation with dedicated mic
- Digital compass
- TV-out
- NFC support
- Dolby Digital Plus
- MP3/WAV/eAAC+/WMA/FLAC player
- MP4/H.264/H.263/WMV player
- Document editor (Word, Excel, PowerPoint), PDF viewer
- Video/photo editor
- Voice memo/command/dial
- Predictive text input (Swype)

Battery   Standard battery, Li-Ion 1450 mAh (BV-5JW)
Stand-by Up to 380 h (2G) / Up to 450 h (3G)
Talk time Up to 11 h (2G) / Up to 7 h (3G)
Music play Up to 50 h

Misc Price group